Wij gebruiken cookies om de ervaring bij itslearning.nl persoonlijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies

Integratie van ict in docentenopleidingen

Uit het onderzoek Survey of Schools: ICT in Education blijkt dat ict in de gehele Europese Unie niet ten volste wordt benut. Hoewel de meeste scholen wel technologie inzetten, beschikken veel docenten niet over de kennis en vaardigheden om leerlingen te helpen hun eigen interesses na te streven en lestijd vrij te maken voor meer ervaringsgerichte vormen van leren.

Er is behoefte aan docentenopleidingen die digitale didactiek en online leren integreren op basis van zinvol onderzoek dat aantoont hoe leerlingen het best leren met digitale instrumenten en methoden. Veel van deze opkomende methoden ondersteunen een leeromgeving waarin het internet en web based applicaties leerlingen een manier bieden om te ontdekken, te creëren en kennis met elkaar te delen.

NMC Horizon Rapport Europa: 2014 Schooleditie 

Het Horizon Rapport Europa onderzoekt trends, uitdagingen en technologieën op hun potentiële invloed op en gebruik in lesgeven en leren. In deze 60 pagina's tellende must-read voor schoolleiders en beleidsmakers is onderzoek gedaan onder 28 lidstaten van de EU naar trends en ontwikkelingen binnen het onderwijs. Omdat u misschien weinig tijd heeft om het volledige rapport te lezen, heeft itslearning Nederland de belangrijkste trends en ontwikkelingen uit het rapport voor u geselecteerd en vertaald.

De 3 belangrijkste trends en ontwikkelingen zijn:

  • Een nieuwe kijk op de rol van docenten
  • Datagedreven leren en beoordelen
  • Integratie van ict in docentenopleidingen

Lees hier meer over de belangrijkste trends

Whitepapers Brochure Contact