Wij gebruiken cookies om de ervaring bij itslearning.nl persoonlijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies

Release 68 van itslearning

Belangrijkste punten van release

Welkom bij release 68 van itslearning. De belangrijkste punten van deze release zijn:

  • Een vernieuwde manier om nieuwe functies en tips in itslearning te tonen met onboarding.
  • Zowel docenten als leerlingen kunnen nu bij opdrachten bestanden uploaden via OneDrive, Google Drive en Dropbox. 
  • De nieuwe opdrachtentool: gericht op nieuwe klanten (en later dit jaar beschikbaar voor bestaande klanten).

Onboarding

Ons streven is dat gebruikers itslearning optimaal kunnen benutten. We hebben een aantal berichten ontworpen die de nadruk leggen op nieuwe functies en nuttige tips. In deze release ziet u het eerste resultaat hiervan. We letten erop dat het aantal berichten beperkt zal blijven zodat ze het gebruik van itslearning niet in de weg staan. Zodra we een nieuwe functie hebben getoond, komen we er niet meer op terug.

Gedurende het najaar zal itslearning meer onboarding-nieuws brengen.

Afbeelding 1. Onboarding voor een verfrissende gebruikerservaring

Als u het nieuwe berichtensysteem gebruikt, wordt u er bijvoorbeeld aan herinnerd waar u uw berichten uit het oude berichtensysteem kunt terugvinden.

Afbeelding 2. Onboarding voor het nieuwe berichtensysteem



Klik op het bericht voor meer informatie over de nieuwe functie.

Afbeelding 3. Voorbeeld van onboarding in de nieuwe versie van itslearning.

Ondersteuning van cloudbestanden voor de opdrachtentool

  • De opdrachtentool krijgt nieuwe functies.
    Docenten kunnen tijdens het aanmaken van opdrachten bestanden uploaden vanaf Microsoft OneDrive, Google Drive en Dropbox.
  • Leerlingen kunnen bestanden via Microsoft OneDrive, Google Drive en Dropbox als antwoord inleveren (of uploaden vanaf hun computer of een ander apparaat).

Afbeelding 4. OneDrive voor opdrachten

De nieuwe opdrachtentool (eerst alleen voor nieuwe klanten).

Het afgelopen jaar heeft itslearning meer dan 25 miljoen antwoorden op opdrachten verwerkt en zijn er meer dan 2 miljoen nieuwe opdrachten gecreëerd. Het aanmaken van deze opdrachten heeft veel tijd en moeite gekost. Zou het niet fantastisch zijn als we die konden delen? Opdrachten die met de nieuwe opdrachtentool zijn aangemaakt kunnen worden gedeeld in de bibliotheek; met docenten van dezelfde onderwijsinstelling, op dezelfde site, of met de volledige itslearning community.



De nieuwe opdrachtentool is geschikt voor alle apparaten en schermgroottes. Op basis van feedback van gebruikers hebben we de workflow vereenvoudigd. Ondanks deze wijziging zijn de meer geavanceerde opties voor de deskundige gebruiker bewaard gebleven.

De nieuwe opdrachtentool

De nieuwe opdrachtentool heeft een gestroomlijnd ontwerp. De opties die het meest gebruikt worden staan op één pagina.


Afbeelding 5. Opdracht aanmaken

Een titel, beschrijving, bestand, deadline, beoordelingsschaal en leerdoel toevoegen. Het kan allemaal op dezelfde pagina. De meer geavanceerde opties (zoals groepsbeheer, anoniem inleveren en plagiaatdetectie) zijn nog steeds beschikbaar.

Het instellen van een deadline is vereenvoudigd. Klik op 'Deadline instellen' en selecteer de datum.

Opdrachten bekijken

Het scherm voor aangemaakte, of vanuit de bibliotheek toegevoegde, opdrachten heeft een nieuwe opzet. Docenten kunnen snel:

  • de zichtbaarheid van de opdracht wijzigen met de desbetreffende knop,
  • in het voortgangsscherm zien welke leerlingen hun opdracht wel of niet hebben ingeleverd,
  • de leerdoelen voor de opdracht bekijken en beheren.

Afbeelding 6. Opdracht bekijken

In de komende maanden zullen we de informatie op dit voortgangsscherm verder uitbreiden.

Antwoordenpagina

De antwoordenpagina heeft een aantal veranderingen ondergaan. Alleen leerlingen die daadwerkelijk een antwoord hebben ingeleverd zullen op de pagina worden getoond. Leerlingen die nog niets hebben ingeleverd zijn te zien via de link ‘weergeven’ naast de voortgangsbalk. U kunt deze leerlingen een herinnering sturen of ze beoordelen.

Afbeelding 7. Antwoordpagina bekijken


Klik op de naam van een leerling om hem of haar te beoordelen.

Afbeelding 8. Leerlingen beoordelen

Onder Opmerkingen kunnen zowel door docent als leerling (of leerlingen in geval van groepsopdracht) opmerkingen worden geplaatst. Onder Aantekeningen docent kunnen docenten aantekeningen maken met betrekking tot de antwoorden. Deze zijn niet zichtbaar voor de leerling. De aantekeningen dienen als aandachtspunt voor zichzelf of voor andere beoordelingen. Natuurlijk kunnen ze ook gebruikt worden tussen docenten onderling bij het bespreken van het beoordelingsproces.

Afbeelding 9. Opmerkingen docent

Delen van een opdracht in de bibliotheek

Selecteer 'Toevoegen aan bibliotheek', onder het optie-tandwiel, om een opdracht met andere docenten te delen. Dit geldt ook voor Pagina's, Bestanden en andere tools die kunnen worden gedeeld.

Afbeelding 10. Delen in bibliotheek




Whitepapers Brochure Contact