Wij gebruiken cookies om de ervaring bij itslearning.nl persoonlijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies

Succesvolle samenwerking kan normgevend worden

Forsyth County School District en itslearning hebben samengewerkt aan de ontwikkeling van een ultramodern digitaal leersysteem dat wel eens normgevend zou kunnen worden als het gaat om de verbetering van het onderwijs in de gehele VS.

In het artikel 'Success', dat verscheen in het Scholastic Administrator magazine, krijgt itslearning veel lof voor de samenwerking met Forsyth County. Samen hebben ze gewerkt aan de ontwikkeling van wat wel eens "het meest complete digitale leersysteem van het land" zou kunnen zijn. De schrijver van het artikel, Wayne D'Orio, schrijft dat de implementatie van het itslearning leerplatform op alle scholen in Forsyth County een 'groot succes' is gebleken.

In Forsyth County, op 45 minuten ten noorden van Atlanta, Georgia, wordt onderwijs geboden aan 41.000 leerlingen verdeeld over 36 scholen. De streek wordt landelijk gezien als toonaangevend op het gebied van openbaar onderwijs en is bekend vanwege het Bring Your Own Technology-programma. Desondanks was het hoofd Technologie en Informatie van Forsyth, Bailey Mitchell, een paar jaar geleden van mening dat het leermanagementsysteem voor verbetering vatbaar was. Belangrijke schoolgegevens bevonden zich op verschillende locaties, waardoor meerdere keren inloggen vereist was. Volgens Mitchell was een overkoepelende oplossing nodig waarin alle losse systemen konden worden verenigd die van belang zijn voor het functioneren van een school: absentieregistratie, cijferregistratie en beoordelingssystemen, het LMS, etc. Het ideale systeem zou bestaan uit een platform van de nieuwste generatie dat:

  • naadloos aansluit op bestaande technologieën;
  • gepersonaliseerd leren mogelijk maakt;
  • het lesgeven vereenvoudigt;
  • beoordelingen uitvoert (inclusief op criteria gebaseerde beoordelingen met rubrics);
  • een Recommendation engine voor content bevat;
  • toegang biedt tot leerdoelen en waarmee de beheersing van standaarddoelen kan worden bijgehouden;
  • toegankelijk is vanaf ieder apparaat;
  • één wachtwoord vereist.

Dit was een flinke verlanglijst, maar Mitchell was ervan overtuigd dat Forsyth een platform kon vinden dat met enkele aanpassingen zou aansluiten op deze behoeften.

Subsidieaanvraag

Om Forsyth te helpen bij het realiseren van dit ideale digitale leersysteem, werd in 2010 een aanvraag ingediend voor een prestigieuze subsidie van het Amerikaanse ministerie van onderwijs. Deze Investing in Innovation (i3)-subsidie wordt toegekend aan onderwijsinstellingen om hen te helpen bij de ontwikkeling van innovatieve oplossingen voor alledaagse onderwijsuitdagingen. Deze voorbeelden van 'best practice' kunnen vervolgens worden gedeeld en dragen bij aan de verbetering van het onderwijs in het hele land. Forsyth besteedde veel aandacht aan de projectbeschrijving die ze samen met hun aanvraag indienden.

Uit de meer dan 1700 aanvragers werd Forsyth gekozen als één van de 49 ontvangers van de subsidie. In september 2010 werd hen $4,7 miljoen aan middelen toegekend. Zij waren één van de slechts 12 openbare schooldistricten die een subsidie kregen. Het hoofd van het schoolbestuur in Forsyth, Buster Evans, werd geciteerd in een plaatselijke online krant : "Dit is een cruciaal moment in de geschiedenis van het onderwijs in Forsyth County. De resultaten van het i3-project zullen generaties lang merkbaar zijn in onze provincie, staat en land."

De keuze van het ideale leerplatform

Forsyth besteedde veel tijd aan het testen van verschillende elektronische leeromgevingen (ELO's) voordat de keuze viel op itslearning. De andere systemen kwamen niet tegemoet aan de behoeften van Forsyth en men was niet bereid om genoegen te nemen met een tweede keus. itslearning verenigt de verschillende informatiestromen van Forsyth in één gebruikersinterface. Het platform biedt de meeste functies uit de bovengenoemde verlanglijst van Forsyth en biedt bovendien Studiewijzers, een vaste plek waar lessen kunnen worden geüpload en een Ouderdashboard. itslearning was maar al te graag bereid om samen met Forsyth te werken aan een Recommendation engine voor content en andere functies die op het verlanglijstje stonden.

In 2012 startten itslearning en Forsyth County Schools een samenwerkingsproject om dit volledig geïntegreerde systeem vorm te geven. Mitchell verwoordde het als volgt: "De wil van itslearning om te innoveren en de grondige kennis van de didactiek achter de technologie maakte de keuze van een partner voor dit project vrij eenvoudig." De partijen werkten nauw samen aan integratie en opleiding, zodat het leerplatform aan het begin van het schooljaar 2013/2014 kon worden gelanceerd.

"Ik heb van nabij de flexibiliteit van de oplossing van itslearning meegemaakt. Zij behouden hun leidinggevende positie op de Europese onderwijsmarkt. Veel van hun medewerkers hebben jarenlange ervaring in het onderwijs en delen hun passie hiervoor. Het belangrijkste is dat het team van itslearning echt als 'partner' optrad, en niet als leverancier van een leerplatform. Dit was een van de eerste keren tijdens mijn carrière dat ik ervaren heb wat het betekent om MET een onderwijsbedrijf te werken aan een ontwikkeling die het beste past bij onze regio."
Bailey Mitchell 

Implementatie

Het itslearning-platform werd in augustus 2013 in gebruik genomen door de scholen in Forsyth County. Binnen een maand was al bijna 80% deelname behaald, zowel op basisscholen als in het voortgezet onderwijs. Leerlingen, docenten, schoolleiders en ouders zijn vol lof over het systeem. In het artikel in Scholastic wordt de directeur onderwijstechnologie van Forsyth, Jill Hobson, geciteerd. Zij zegt dat het model van Forsyth "volledig kopieerbaar" is, en dat andere regio's ze slechts "aan hoeven te passen aan de unieke behoeftes van hun leerlingen en gemeenschap." Bekijk hoe gebruikers in Forsyth de naadloze implementatie beschrijven in deze video:

Whitepapers Brochure Contact